Powered by
VÄLKOMNA TILL KATRINEHOLM INNEBANDY CUP DEN 26-28 APRIL 2024!
Ankomstanmälan görs i Duveholmshallens tävlingskansli. Detta gäller för alla kämpande lag och för de tävlande lagen som övernattar i en skolsal. Deltagararmbanden delas ut i tävlingskansliet, utan ett sådant armband kommer man inte in på våra skolor och matsalar. Tävlingskansliet öppnar upp fredag kl 14.00. TeleNr: 070-6510691 Logi All logi sker på hårt underlag i skolsalar. Notera att madrasserna ej får vara bredare än 90 cm per person! Skolorna är bemannade av boendevärdar under hela cupen. Droger och alkohol är helt förbjudna under vistelsen hos oss!!! Inga duschar finns att tillgå på boendet, så alla lag duschar i matcharenorna. Duschar för ledare finns i Duveholmshallen, omkl.rum 14 och 15. In- och utcheckning Incheckning sker efter kl 17.00 på fredagen på tilldelad skola för tävlande lag samt kämpande pojklag. Incheckning sker efter kl 16.00 på lördagen för kämpande flicklag. Inga personer utan deltagarband släpps in på skolorna. Gäller även personer som vill hjälpa till med att bära packning. I så fall får man bara bära fram till entrén. Utcheckning sker senast kl 15.00 på lördagen för kämpande pojklag. Utcheckning sker senast kl 14.00 på söndagen för kämpande flicklag samt alla tävlande lag. OBS! Ankomstanmälan på tävlingskansliet i Duveholmshallen innan incheckning på tilldelat boende! Kiosk Kiosk finns på alla boenden. Endast swish gäller. Swishnummer: 123 219 92 14. Städning Städning av klassrum sker av respektive lag före utcheckning. Städutrustning finns på boendet. Städningen måste godkännas av ansvarig boendevärd. Skrymmande sopor som t.ex trasiga luftmadrasser får inte lämnas på boendet. Mat Alla måltider under helgen serveras enligt följande: Duveholmsgymnasiets matsal: Lag boende på Duveholmsgymnasiet, Nyhemskolan och Lindengymnasiet. Järvenskolans restaurang: Lag boende på Södra skolan, Röda Huset, och Skogsborgsskolan. OBS!!! den här matsalen är "skofri", dvs man måste ta av sig skorna vid entrén eller använda de "tossor" som tillhandahålls av oss. Måltiderna serveras nedanstående tider i för laget angiven matsal. Viktigt att ni meddelar aktuell matsal om ni ev hoppar över någon måltid! Mattider Frukost kl 6.30-9.30 Lunch kl 11.00-14.30 Middag kl 17.00-20.30 Matsedel Fredag middag: Pasta och mangokyckling Lördag lunch: Spagetti och köttfärssås Lördag middag: Kyckling och potatisgratäng Söndag lunch: Köttbullar och potatis OBS! Jätteviktigt att ni anmäler eventuell specialkost i er laganmälan! Våra skolmatsalar har inte nötter i sina maträtter! Kaffe efter måltiderna ingår alltid i matsalarna! Matkuponger Matkuponger gällande frukost 60 kr, samt lunch/middag 90 kr, finns att köpa på tävlingskansliet. Det går även bra att betala på plats i våra matsalar. Betalningsmedel: Swish. Förboka gärna när det gäller matkuponger till hela lag! Swishnummer: 123 219 92 14. TÄVLINGSINFO Tävlingsansvariga: Katrineholm IBF Dispenser Varje lag får ha fler än två överåriga i truppen, men endast använda två överåriga/match. Den/de spelarna får endast vara ett år för gamla för sin klass. Den dispensen är generell och man behöver inte skicka in något ansökan för detta. Övriga dispenser ansöks senast 10 dagar innan cupen startas. Flickor får spela i pojkklasser. Samma dispensregel gäller som ovan. Spelare får endast delta i ett lag per spelklass, undantaget i kämpande klasser. Uppvärmningsbollar Varje lag håller med egna uppvärmningsbollar. Klubbhuset finns på plats för försäljning av innebandyprodukter. Sjukvård Varje lag håller med egen sjukvårdsväska. Klubbhuset finns på plats för försäljning om ni behöver fylla på material i väskan. Avhopp Anmälningsavgiften betalas inte tillbaka. Deltagarkort och måltidskuponger kan övertas av andra spelare/ledare. Detta skall då regleras i laguppställningen för laget. Force majeure såsom pandemi, krig, terroristhandling, naturkatastrof, eldsvåda eller annat som Katrineholm IBF ej råder över, som leder till en helt eller delvis inställd cup fritager densamme från fullgörelse av sina åliggande skyldigheter. Vid dessa oförutsägbara händelser kommer Katrineholm IBF att betala tillbaka alla anmälningsavgifter, deltagaravgifter och matkuponger. Spelregler Svenska Innebandyförbundets tävlingsregler gäller. Innebandyglasögon (skyddsglasögon) är obligatoriskt i alla klasser! Tävlande klasser spelas 5 mot 5 och Kämpande klasser 4 mot 4 med planstorleken 30x15m och målburar 120x90cm. För tävlande lag gäller följande: Lagen indelas i grupper där alla möter alla. Om två eller flera lag har samma poängsumma avgörs placering genom inbördesmöte, d v s att en ny tabell räknas fram med berörda lag. 1. Inbördesmöte 1a. Antal poäng 1b. Målskillnad 1c. Flest antal gjorda mål Om det fortfarande inte går att skilja på lagen så får man titta på hela gruppens resultat och då gäller följande ordning: 2. Målskillnad 3. Flest antal gjorda mål 4. Lottning Alla lag, inkl kämpande lag, är garanterade fyra matcher. Matchtider 2x15 minuter. Sista minuten är effektiv speltid för tävlande klasser. Vid oavgjorda matcher i slutspelet gäller sudden death max 5 min, sista minuten spelas med effektiv tid, sedan straffar: Fem utespelare från respektive lag ska slå var sitt straffslag. Om matchen efter detta fortfarande är oavgjord ska samma spelare slå ett straffslag vardera tills ett avgörande uppnås. Time-out får endast tas i slutspelsmatcher. Inget slutspel för kämpande klasser. Inget redovisat resultat i någon tabell för kämpande klasser, deras resultat visas endast på matchtavlan. Matchtid 2x15 minuter. Utvisningar i kämpande klasser Alla utvisningar är personliga. Det betyder att laget fortsätter att spela med fyra utespelare på planen. Utvisningen är två minuter, och den utvisade spelaren sitter av utvisningen på den egna avbytarbänken. Ledaren ansvarar för att spelaren inte spelar under pågående utvisning. Matchstraff Tekniskt matchstraff ger avstängning i aktuell match. Lindrigt matchstraff ger avstängning i aktuell match och ytterligare match. Grovt matchstraff bestämmer tävlingsansvariga följderna. Dock minst en match avstängning. Protester Protestera skall inlämnas skriftligen till tävlingskansliet av protesterande lags ansvarige ledare senast 30 minuter efter det att berörd match avslutats. Protestavgift 1000 kr skall inbetalas samtidigt som protest inlämnas. Avgiften återfås om protesten godkänns. WO Om laget är mer än 10 minuter försenat till match från angiven matchstarttid får motståndarlaget tillgodoräkna sig segern med 5-0. Beslut om WO tages av tävlingsansvariga. WO utan giltig orsak renderar en straffavgift på 1000 kr. Priser Pokal och medaljer till finallagen i tävlande klasser. Medaljer till alla spelare i kämpande klasser. Laguppställningar/matchprotokoll Laguppställning och ev korrigering görs via "Anmälan" och användarkontot. Denna kommer då att finnas förtryckt på matchprotokollen. Ev korrigeringar inför aktuell match sker vid sekretariatet i er matcharena senast 30 min innan matchstart. Deltagarband Deltagarband kommer att delas ut till alla övernattande deltagare, (spelare och ledare). Busskort De lag som har bokat deltagarkort med buss visar upp sina deltagararmband för busschauffören. Bussinformation mailas ut till dessa lag innan ankomst, innehåller bland annat tidtabell och hållplatsernas positioner. Ej utnyttjade busskort återbetalas ej! ÖVRIGT Parkering Parkering sker på anvisade platser vid respektive hall och boende. Tänk på att Räddningstjänsten måste kunna komma fram vid behov! På området kring Duveholmshallen behövs ingen P-skiva, men vid besök i centrum krävs detta. Aktiviteter I Duveholmshallen finns bowlingbanor, simhall/äventyrsbad. I anslutning till Duveholmshallen finns det en discgolfbana. Försäljning Klubbhuset finns på plats i Duveholmshallen under hela cupen, där ni kan beställa och hämta ut cup-tröjor, samt handla alllt som har med innebandy att göra inklusive visst sjukvårdsmaterial. |
Evaluation |