VÄLKOMNA TILL KATRINEHOLM INNEBANDY CUP DEN 23-25 APRIL 2021!

Det första ett lag ska göra är ankomstanmälan.
Minst 60 minuter innan första matchstart. Ankomstanmälan görs i Duveholmshallens tävlingskansli.

Tävlingskansliet öppnar upp fredag kl 14.00.

Logi
All logi sker på hårt underlag i skolsalar. Notera att madrasserna ej får vara bredare än 90 cm per person! Skolorna är bemannade av boendevärdar under hela cupen.

Droger och alkohol är helt förbjudna under vistelsen hos oss!!!

Inga duschar finns att tillgå på boendet.
Duschar för ledare finns i Järvenhallen, om hallen är låst ta då kontakt med boendevärd på Södra skolan.
Södra skolan ligger i anslutning till Järvenhallen.

In- och utcheckning
Incheckning sker efter kl 17.00 på fredagen på tilldelad skola för tävlande lag samt kämpande pojklag.
Incheckning sker efter kl 16.00 på lördagen för kämpande flicklag.

Inga personer utan deltagarband släpps in på skolorna. Gäller även personer som vill hjälpa till med att bära packning. I så fall får man bara bära fram till entrén.

Utcheckning sker senast kl 15.00 på lördagen för kämpande pojklag.
Utcheckning sker senast kl 14.00 på söndagen för kämpande flicklag samt alla tävlande lag.

OBS! Ankomstanmälan på tävlingskansliet i Duveholmshallen innan incheckning på tilldelat boende!

Kiosk
Kiosk finns på alla boenden. Endast kontanter eller swish gäller.
Swishnummer: 123 219 92 14.

Städning
Städning av klassrum sker av respektive lag före utcheckning. Städutrustning finns på boendet. Städningen måste godkännas av ansvarig boendevärd.
Skrymmande sopor som t.ex trasiga luftmadrasser får inte lämnas på boendet.

Mat
Alla måltider under helgen serveras enligt följande:

Duveholmsgymnasiets matsal: Lag boende på Duveholmsgymnasiet, Ellwynskaskolan samt Lindengymnasiet.

Kupolen (mellan Tallåsskolan och Södra skolan): Lag boende på Tallåsskolan, Södra skolan, Röda Huset, Vita Huset samt Skogsborgsskolan .

Måltiderna serveras nedanstående tider i för laget angiven matsal. Viktigt att ni meddelar aktuell matsal om ni ev hoppar över någon måltid!

Mattider
Frukost kl 6.30-9.30
Lunch kl 11.00-14.30
Middag kl 17.00-20.30

Matsedel (preliminär)
Fredag middag: Pasta och mangokyckling
Lördag lunch: Spagetti och köttfärssås
Lördag middag: Kyckling och potatisgratäng
Söndag lunch: Köttbullar och potatis

OBS! Jätteviktigt att ni anmäler eventuell specialkost i er laganmälan!

Kaffe efter måltiderna ingår alltid i matsalarna!

Matkuponger
Matkuponger gällande frukost 50 kr, samt lunch/middag 70 kr, finns att köpa på tävlingskansliet samt i kioskerna i vissa hallar.
Betalningsmedel: kontanter eller swish.
OBS!!! På tävlingskansliet tar vi endast emot swish.

Förboka gärna när det gäller matkuponger till hela lag!

Swishnummer: 123 219 92 14.

TÄVLINGSINFO

Tävlingsansvariga:
Katrineholm IBF

Dispenser
Varje lag får ha fler än två överåriga i truppen, men endast använda två överåriga/match.

Den/de spelarna får endast vara ett år för gamla för sin klass.

Den dispensen är generell och man behöver inte skicka in något ansökan för detta.

Inga övriga dispenser tillåts.

Flickor får spela i pojkklasser.
Samma dispensregel gäller som ovan.

Spelare får endast delta i ett lag per spelklass, undantaget i kämpande klasser.

Uppvärmningsbollar
Varje lag håller med egna uppvärmningsbollar. Klubbhuset finns på plats för försäljning av innebandyprodukter.

Sjukvård
Varje lag håller med egen sjukvårdsväska. Klubbhuset finns på plats för försäljning om ni behöver fylla på material i väskan. Sjukvårdskunnig personal finns att rådgöra med under större delen av cupen. Ta kontakt med tävlingskansliet vid behov!

Avhopp
Efter den 1 mars återbetalas deltagaravgift/-kort endast mot uppvisande av läkarintyg. Anmälningsavgiften betalas inte tillbaka. Deltagarkort och måltidskuponger kan övertas av andra spelare/ledare. Detta skall då regleras i laguppställningen för laget.

Force majeure
såsom pandemi, krig, terroristhandling, naturkatastrof, eldsvåda eller annat som Katrineholm IBF ej råder över, som leder till en helt eller delvis inställd cup fritager densamme från fullgörelse av sina åliggande skyldigheter.
Vid dessa oförutsägbara händelser kommer Katrineholm IBF att betala tillbaka alla anmälningsavgifter, deltagaravgifter och matkuponger.

Spelregler
Svenska Innebandyförbundets tävlingsregler gäller.

För tävlande lag gäller följande:
Lagen indelas i grupper där alla möter alla.

Om två eller flera lag har samma poängsumma avgörs placering genom inbördesmöte, d v s att en ny tabell räknas fram med berörda lag.

1. Inbördesmöte
1a. Antal poäng
1b. Målskillnad
1c. Flest antal gjorda mål

Om det fortfarande inte går att skilja på lagen så får man titta på hela gruppens resultat och då gäller följande ordning:

2. Målskillnad

3. Flest antal gjorda mål

4. Lottning

Alla lag, inkl kämpande lag, är garanterade fyra matcher.

Matchtider 2x15 minuter. Sista minuten är effektiv speltid för -08 och äldre.
Vid oavgjorda matcher i slutspelet gäller sudden death max 5 min, sedan straffar först 3 st/lag och därefter 1/lag tills avgörande sker. I sudden death straffar får samma spelare lägga hur många straffar som helst.

Time-out får endast tas i slutspelsmatcher.

Inget slutspel för åldrarna -09--10. Deras resultat visas endast på matchtavlan, inget redovisat resultat i någon tabell för kämpande klasser. Matchtid 2x15 minuter.

Utvisningar
Eventuella utvisningar sker i tävlande klasser (-08 och äldre). Utvisningar gäller även för kämpande klasser, men först efter upprepade förseelser. En dialog mellan domarna och ledarna ska i första hand ske, för att undvika att behöva utvisa en spelare.

Matchstraff
Matchstraff 1 ger avstängning i aktuell match. Matchstraff 2 ger avstängning i aktuell match och ytterligare match.
Matchstraff 3 bestämmer tävlingsansvariga följderna. Dock minst en match avstängning.

Protester
Protestera skall inlämnas skriftligen till tävlingskansliet av protesterande lags ansvarige ledare senast 30 minuter efter det att berörd match avslutats. Protestavgift 1000 kr skall inbetalas samtidigt som protest inlämnas. Avgiften återfås om protesten godkänns.

WO
Om laget är mer än 10 minuter försenat till match från angiven matchstarttid får motståndarlaget tillgodoräkna sig segern med 5-0. Beslut om WO tages av tävlingsansvariga. WO utan giltig orsak renderar en straffavgift på 1000 kr.

Priser
Pokal till finallagen (A-finalen) för åldrarna -08 och äldre.
Priser till alla spelare i åldrarna -09--10.

Laguppställningar/matchprotokoll
Laguppställning och ev korrigering görs via "Anmälan" och användarkontot. Denna kommer då att finnas förtryckt på matchprotokollen. Ev korrigeringar inför aktuell match sker vid sekretariatet i er matcharena senast 30 min innan matchstart.

Deltagarband
Deltagarband kommer att delas ut till alla övernattande deltagare, (spelare och ledare).

Busskort
De lag som har bokat busskort kommer att få ett sådant i sin lagpåse vid ankomst. Bussinformation mailas även ut till dessa lag innan ankomst. Ej utnyttjade busskort återbetalas ej!

ÖVRIGT

Parkering
Parkering sker på anvisade platser vid respektive hall och boende. Tänk på att Räddningstjänsten måste kunna komma fram vid behov! På området kring Duveholmshallen behövs ingen P-skiva, men vid besök i centrum krävs detta. P-skivor finns att tillgå på tävlingskansliet och turistbyrån.

Aktiviteter
I Duveholmshallen finns bowlingbanor, simhall/äventyrsbad och bordtennishall.
I anslutning till Duveholmshallen finns det en discgolfbana.

Försäljning
Klubbhuset finns på plats i Duveholmshallen under hela cupen, där ni kan beställa och hämta ut cup-tröjor, samt handla alllt som har med innebandy att göra inklusive visst sjukvårdsmaterial.